Kérsz kávét?

- és mibe kéred?

Kérsz kávét?

2019. január 28. 19:07 - borcsilla

Finoman őrölten, erősen lefőzve, két cukor, kevés tej? 

Kotyogóban főzöm, nem baj? Szerintem az főzi a legfinomabban... Nincs nekem olyan csilivili krómozott csodagépem narancssárga színű oldalbordákkal, cseppenként adagoló extra gépem, nekem csak kotyogom van.

 

d8879bb115d6d14cf27a815dc1046188.jpg

Már le is főtt, érzed a lényeget? Hamar készen van, átfolyt a kis gép alsó és felső részén is a forralt víz, zamatosította a bolti kávé őrleményt, tessék, adom - egészségedre. 

Lassan kortyold, még forró! 

798428e237c0a273cddb18d74382f6ec.jpg

Kell neki pár perc, mire kihűl. Én speciel ma már csak hidegen iszom. Sőt, előfordul, hogy még jégkockát is teszek bele! Miért, miért? Mert a tűzforró kávé azonnal felnyomja a pulzus számomat, leégeti a nyelvemet, és semmit sem érzek az ízéből. Ezért csak otthagyom az asztalon, hadd hűljön.... amikor már iható, akkor két kortyban rögtön meg is iszom. Nem, nem fogom a kezemben a csészémet, bögrémet és nem tart hosszú 5 percekig ameddig megiszom, én egy pillanat alatt (két kortyban), rögtön lehörpintem. Így esik jól. 

Hidd el, kemény 35 év tapasztalata áll már mögöttem a kávé ivás terén. Volt alkalmam kitapasztalni, hogy esik jól. Ittam már nagyon forrón (automatás kávé volt), nagyon édesen (elfelejtettem, hogy már megcukroztam), nagyon keserűen (nem kaptam bele cukrot), külföldi típust és fajtát is kóstoltam már (nagyon emlékezetes a török kávé volt, tele zaccal) , és volt szerencsém a 3 az 1-ben verziókhoz is. 

Melyiket szeretem a legjobban? 

Azt, amelyiket szívből adják. Mindegy, hogy hol főtt, miből készült, mennyi a cukor tartalma... ha szívvel adják - mindegyik ízletes és nagyon finom.

A legfinomabb kávét egyébként a férfiak főzik. Hidd el. 

2710bae3f2ba0575c058a030d6b735c5.jpg

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borbalakeramia.blog.hu/api/trackback/id/tr814594360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása